Köpvillkor

OM DIN ORDER

Vi är stolta och glada över vår fina fysiska butik i Laholm som vi kompletterat med en e-handel. Vi uppskattar alla er kunder som väljer att handla online. För er som handlar online kan det vara bra att känna till att kunderna i vår fysiska butik går först. Vi packar din order så snabbt vi hinner under vardagar, på butikens ordinarie öppettider (tis-fre). För att transporterna ska bli så effektiva som möjligt samlar vi sedan ihop inkomna e-handels orders och skickar dessa från butiken 2 gånger i veckan.

I vår butik säljer vi utvalda favoriter och har ett begränsat antal varor i lager, vår fysiska butik och vår e-handel delar lager. Under högsäsong, eller i unika kollektioner, kan det hända att en vara säljer slut i butiken innan vi har hunnit packa din order. Vi kommer då kontakta dig för en dialog och lösning.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms om inget annat anges. I kundvagnen kan man se det totala priset för alla varor. Eventuell avgift för frakt och faktura visas i kassan.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Rea varor bytes ej.

Hantering av personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser - Leveranstid

Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Normalt levereras av varor inom 3-7 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar).. Vi tar inget ansvar för leverantörens leveranstider och/eller hantering. Alla våra försändelser packas i skyddade specialkuvert eller i anpassade kartongrullar beroende på storlek på beställningen.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.